10 oktober 2011

En mere.

Kære far.
Jeg venter mig. Du skal være bedstefar igen. Midt i april 2012 kommer der et nyt lille barn til verden som er lidt af mig og lidt af Martin, men mest af sig selv. Det er fantastisk at det kan lade sig gøre igen. Tænk at være så heldig at kunne få tre børn.
Vi glæder os. Og savner dig. For midt i al glæden bor også sorgen over, at du ikke er her til at byde den lille ny velkommen. At du ikke er her til at klappe mig blidt på skulderen, og med stolthed i stemmen sige: "Godt klaret, min pige." At du ikke kan give Martin hånden og oprigtigt ønske ham tillykke, så han bliver helt varm i hjertet. At du ikke kan sidde med den lille ny og være den fantastiske bedstefar du var, da du levede. Jeg savner dig så det gør ondt! Jeg savner dig så det sortner for øjnene. Jeg savner dig så meget at jeg næsten ikke kan rumme det. Bedstefar i himlen. Bedstefar, som passer på os. Den bedste bedstefar noget barn kunne få.
Du vil altid være min far. Og du vil altid være børnenes bedstefar. Det kan ikke engang døden tage fra os. Døden kan tage alle de stunder vi skulle have haft sammen, ansigt til ansigt. Men i virkeligheden er døden bare en jaloux stodder, der tror den får del i noget vigtigt når den tager dem vi elsker. Men minderne og kærligheden får døden aldrig med.

Kim Larsen, som vi har hørt så mange gange på vores køreture mellem Tarp og Esbjerg, har en sang der hedder "Døden er kun en illusion". Heri synger han blandt andet: "Der er nogen der siger man aldrig ses igen. Det tror vi ikke på, gør vi vel!" Hvis man tror på himmerige, så er der noget om det. Men det, han mener, kan også være noget andet. Jeg mærker jo dig hos mig hver dag. I de små ting, i det tilfældige, i tankerne, i mine handlinger. Du er min styrke, min ranke ryg når jeg underviser. Du er der i min tro på mig selv når jeg gør noget der er svært. Du er der, både når jeg elsker livet og når jeg synes alt går mig imod. Vi er sammen hver dag. For du elsker mig stadig hver dag. Du får mig til at føle mig som noget helt specielt.

Så kære far. Livet skal hyldes. Endnu et lille Brink Krøger- barn skal se dagens lys og gøre vores liv mere rigt. Jeg skal fortælle ham eller hende om den bedstefar, som ikke længere er levende blandt os men er mere end levende i vores hjerter. Som er med os. Altid.

Ingen kommentarer: