06 november 2005

Kolde fødder med mere

Nu er jeg så halvvejs i 4. års praktikken. Jeg har lige 14 dage endnu hos 6. d på Gammelgaardsskolen. Søde børn som viser mig og min makker tillid og er glade for at lære. Alligevel går jeg og glæder mig til den sidste praktikdag så jeg kan komme tilbage på seminariet. Der er trygt og godt, jeg kender rytmen, ved hvad der forventes af mig og har lyst til at være der hele tiden. Når jeg mærker efter har jeg faktisk ikke lyst til at blive færdig til sommer og skulle ud i et job på en skole. Jeg synes at lærerværelset på Gammelgaardsskolen er så koldt og uindbydende, mens nogle af de andre fra holdet er helt vilde med stedet. Måske er de bare mere job-modne end jeg er. Jeg har virkelig ikke lyst til at være lærer som tingene er lige nu.

-Og så er det, at jeg bliver nødt til at fortælle, at min trofaste følgesvend de sidste 9 år, min gule citybike har tabt sin kæde to gange inden for fjorten dage. Det i sig selv er vel ikke underligt, idet hun efterhånden er godt brugt, nej, det underlige er, at det begge gange skete nøjagtig samme geografiske sted på Ingerslevs Boulevard... Jeg tror det spøger.

Ingen kommentarer: