30 december 2005

Baghjul!

Efter nogle utroligt afslappende juledage i familiens skød og nogle dejlige hjemmedage med Martin og hans familie og alt for meget god mad, skulle dagen idag bruges til at tage lidt hånd om kroppens velbefindende. Min gode ven Lasse og jeg måtte en tur i suppen og derefter i sauna. Det er ikke helt forkert når jeg siger, at vores blege vinternumser var nærmest selvlysende i genskæret fra den smukke hvide sne, men det var godt til os. Halvanden time i skiftevis meget koldt havvand og i en meget varm sauna gør godt, giver energi og ind imellem en svimletur... Lækkert!

Efter sådan en tur kan man alt. Det var måske derfor jeg foreslog at vi kørte i Bilka for at handle ind til vores storslåede nytårsaftensmenu. Klokken tre om eftemiddagen. Jeg var nok blevet lidt for kåd, eller også havde jeg slugt for meget saltvand... Der var SORT af mennesker i Bilka! Folk holdt uautoriserede steder på parkeringsområdet, indkøbsvogne var der ikke for mange af og det var alt i alt en lille smule kaotisk. Inden vi gik ind blev vi enige om, at vi også ville være glade når vi kom ud igen, at det skulle være en dejlig tur i Bilka. Og sådan blev det så. Det lille husholdningsplastickort sagde godt nok "av av" efter at være blevet præsenteret for de 603, 75 som Bilka-eskapaden endte med at stå os i. Det er jo sidst på måneden.... men pengene bliver først hævet til næste år, jo!!!! Så vi glæder os til krebsehalecoctail, oksetyksteg med brunede kartofler og chokoladekage med flydende indre og vanilieis imorgen aften. Og Queenies nytårstale, naturligvis. Herfra skal der i hvert fald lyde et godt nytår til alle. Raket raket!!

Ingen kommentarer: