20 december 2005

Julen nærmer sig... -og jeg har snart juleferie!

Det er som om det ikke er gået helt op for mig at juleaften rent faktisk indfinder sig om blot 4 dage... Det kan have noget at gøre med at vejret ikke er super-julet. I hvert fald er vores hjem julet. Det er der sørget for.

Igår havde vi på mit sløjdhold den første runde hvor vi fortalte om vores tanker om den store eksamensopgave vi skal lave. Den hedder en 40-timers projekt og det indebærer at vi har brugt minimum 40 timer på det stykke arbejde vi nu vil lave. Nogen vil lave en esse, andre vil lave et pokerbord/skrivebord/spisebord, og en tredje vil lave en barneseng. Jeg har besluttet mig for at lave en sykasse. En kasse på ca. 17x35x35 cm. med tre "lag" og en masse fine detaljer. Tegninger bliver tegnet og tegnet om og jeg har sådan lyst til at gå igang med det lige nu! Men jeg tror jeg skal lave mig en prototype i noget billigt træ før jeg går i gang med de dyre, fine træsorter...

- Hov, vi har forresten anskaffet os en HardDisk/DVD optager. DET ER SMART!!! Hvordan er det dog lykkedes os at leve uden sådan en i så lang tid??? Man kan begynde at se et program man er i gang med at optage, man kan redigere i sine optagelser, klippe alle reklameblokkene ud, brænde optagelser ned på en DVD-skive og gemme dem. Således er vi nu snart i hus med begge julekalendre fra i år. Og det bedste af det hele er, at man ikke løber tør for bånd! Vi kan i realiteten optage ALLE de film der kommer mellem jul og nytår uden at skulle bekymre os om hvorvidt der er plads på båndet og om der snart skal skiftes bånd. DET ER SMART! Og så er den superbrugervenlig, med dansk menu, så selv jeg kan finde ud af at betjene dyret. Jeg siger det igen: DET ER SMART!

Ingen kommentarer: