08 december 2005

Det lakker mod enden.

Dagens papirpost indeholdt en støttemeddelelse fra SU-styrelsen. Den viste mig at min SU ophører planmæssigt til sommer... Hvad er jeg for en kylling? Jeg kan flytte fra by til by, tage på den ene og den anden højskole, men jeg bryder mig ikke om at gøre min uddannelse færdig og forlade seminariet. Det betyder vel at jeg holder af stedet og menneskene der. Men det gjorde jeg jo også på højskolerne, og da jeg boede i Odense... ARGH!!!! Måske er det fordi jeg slet ikke synes jeg er færdig med at lære at at være lærer. Der er så meget mere jeg kunne lære, så meget mere jeg synes jeg bør vide før jeg får overdraget ansvaret for at lære børn at læse, f.eks. Vel egentlig et udtryk for, at jeg tager det at være lærer meget alvorligt. At jeg vil gøre det så godt som overhovedet muligt. Jeg vil så nødigt skuffe nogen. Jeg ser mig omkring på mine medstuderende og vurderer dem i en kollegasituation og kommer frem til at jeg ikke vil undvære nogen af dem... Ku vi ikke bare lave vores egen skole, en hel flok nyuddannede lærere?

Ingen kommentarer: