17 juli 2005

Koncert-update

Søndag i sofaen. Jeg spiller edderkop på Martins bærbare mens han ser skiftevis Tour de France og British Open. Om godt halvanden time går Sanne Salomonsen på scenen ude på Vestereng til Grøn Koncert, og jeg er selvfølgelig på plads på en af de første rækker til den tid. :-) Men Bongodrengene kunne vi godt lige undvære idag. Ellers har de sidste 8-9 dage budt på musik i verdensklasse. Først Elton John lørdag d. 9. juli, en Elton i storform på en meget lun sommeraften. Siden min far købte "The Very Best of Elton John" som mandelgave en jul for mere end 15 år siden (og i øvrigt selv vandt den...) har jeg været hooked på klaverbokseren. Ham og Sanne har nok været det mest spillede på mit stereoanlæg. No doubt! Det var en dejlig koncert med et velspillende band og en lidt hot percussionist. Nam nam. Han spillede det han skulle spille og jeg fik selvfølgelig yndlingsnummeret "Saturday Night" på en sunny saturday night. Det er altid en fornøjelse at høre Elton John live, og nu har jeg haft fornøjelsen tre gange.

Mandag tog vi til Kbh. og i Tivoli for at høre Mariah Carey. Jeg var spændt på hvad hun kunne levere. Og jeg blev heldigvis ikke skuffet. Kvinden som spænder over 5 oktaver gav den som super hot diva, og kunne tage de der sindsyge overtoner så rent som på nogen plade!!!!!! Hun sang i det hele taget overraskende rent hele vejen igennem. Det var en fantastisk oplevelse, og hårene på armene var længe om at lægge sig igen derefter. Jeg kan ikke udtrykke min hele begejstring for oplevelsen, så jeg kapitulerer her i forsøget.

I går var jeg så i byen med drengene. Peter og Jakob fra højskolen og jeg var på Train og høre Mike Andersen Band. Det var en swing-blues oplevelse af de absolut bedre. Jakob lænede sig ind til mig på et tidspunkt og trak mig ud af min boble i det han sagde: "Man glemmer jo helt verden udenfor når man lytter til det her". Og jeg kunne kun give ham ret. Det er ikke sidste gang jeg har hørt Mike Andersen Band.

Og så venter vi stadig på at Fenjas baby vil ud og se verden. Status er 12 dage over tid, så jeg kan gå hen og blive pseudomoster hvert øjeblik det skal være. Fenja, vi tænker på dig og glæder os til at byde baby velkommen til.

Nu er det vist tid til at smutte ud til Grøn Koncert. Sanne på landevejen er altid værd at se, og gerne mere end én gang. Måske ses vi derude....?

Ingen kommentarer: