07 juli 2005

ARGH!!

Uha, jeg har meget jeg gerne vil ud med idag.

Fjernsynet kørte i baggrunden hele formiddagen igår. Bush og frue var i Danmark. Det er fuldstændig vildt så mange mennesker der skal i sving for at passe på Amerikas præsident. Journalisterne fik besked på at gå roligt omkring i de områder de overhovedet havde lov til at gå i. Hvis de gjorde pludselige bevægelser ville der blive skudt efter dem... Anne Mette Rasmussens arbejdsplads fik besøg af Laura Bush, og her blev alle børnenes tasker gennesøgt inden besøget. Selv ungernes madpakker... Det virker totalt hysterisk. Men det er åbentbart nødvendigt. Vi tænker måske ikke over det til hverdag, men flere af vores egne folkevalgte politikere har livvagter med sig. Statsministeren har helt sikkert, Bendt Bendtsen og Per Stig Møller sikkert også. Og Pia Kjærsgård skal sikkert bare pippe en lille smule før hun bliver bevilget en livvagt. Hvorfor kan politikerne ikke gå i fred? De mennesker, som ved et demokratisk valg er blevet udvalgt til at varetage styrringen af landet bør kunne udføre deres opgave uden at skulle frygte for deres sikkerhed. Jeg bliver vred! Jeg synes det er primitivt når unge mennesker deltager i en demonstration der kalder sig "Død over Bush". Det siger sgu mere om de unges intelligenskvotient end om den amerikanske præsident. Hvorfor er det, at nogle mennesker foretrækker at tale med næverne frem for med ord? Hvad er det for nogle mennesker der opdrager deres børn til at blive sådan nogle voksne? Jeg bliver altså bare så vred!

Igår var også dagen hvor det blev besluttet at London skal være vært ved OL i 2012. Martin og jeg besluttede allerede for et år siden at vi ville til OL i 2012 hvis det kom til London, så glæden i det lille hjem var stor. Idag sprænges der bomber i den brittiske hovedstad. "Vi ønsker verden et godt G8-topmøde" BUM!!!!!!!! Et topmøde, hvor emnerne var bekæmpelse af fattigdom, gældssanering, handelsmuligheder for Afrika og miljø. Dejligt bløde politiske emner. Og så springer bomberne. Efter et par timers gisnen om hvorvidt der var tale om terror eller ej kom det frem at der var fundet spor af sprængstof på et af åstederne. Terrorister har altså igen formået at sætte dagsorden. Som en journalist på tv sagde: "Terrorisme lever af opmærksomhed, og det var ikke på dagsordenen til G8 i Skotland." Nu er det i alle medier. Den lille sorte plet der hedder terror vokser sig større og grusommere jo mere den bliver omtalt. Jeg bliver vred! Jeg bliver så edderspændt rasende vred!

1 kommentar:

Anonym sagde ...

mush mush kong carlos af to minutters stilhed. nu er det snart lørdag -og det betyder jo mike a. og al a. å æ a e togstasjon. har jeg fortalt dig hvor smuk du er? peter e. er vist forelsket i dine slangelokker..